שלום רב לכל קוראיי.
שמי שי אלקיים, אני עוסק בתחום בניית האתרים וקידומם מזה כ-8 שנים. במאמר הבא אעסוק בנושא הקרוב לליבם של כל המעוניינים בהכנסת כסף ע"י מכירה ו/או גיוס לידים דרך רשת האינטרנט. במידה ותהיו מעוניינים לקרוא עוד על נושא זה ורבים אחרים - אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ע"י פרטי הקשר המופיעים בתחתית המאמר.
נתחיל?
בשנה-שנתיים האחרונות עולם השיווק באינטרנט ביצע מהפך.
המהפך המדובר הושפע מגורמים רבים ובהם הגברת התחרותיות, עליית מחירי הפרסום הממומן וה"שפע" שנמצא במנועי החיפוש.
בגישה הישנה, עסקים שרצו לקדם את מכירותיהם באינטרנט פנו לחברת בניית אתרים, אשר בנתה עבורם אתר (זה יכול להיות אתר מושקע, יפה למראה ונוח לתפעול).
את האתר הנ"ל קידמו העסקים ע"י קמפיינים ממומנים בגוגל ושאר מנועי החיפוש (PPC או תשלום עבור קליק, להסבר המושג ניתן לקרוא את מאמר המושגים הבסיסיים).
הכל היה טוב ויפה. על כל 50 לקוחות שנכנסו לאתר מהמודעה בגוגל יצרו קשר 3 לקוחות, וחלק אפילו קנו באתר (כמובן בהנחה שהוא מאפשר זאת).
אלא, שבחודשים הבאים, עקב עליית רמת התחרות והכניסה של עסקים רבים לאינטרנט, העלות פר קליק גדלה וגדלה, עד אשר הגיעה למצב שבו לא משתלם לעסק להמשיך לפרסם כי היחס בין הלקוחות שיוצרים קשר/קונים (לידים) לבין הנכנסים (מבקרים) או בשמו המקצועי - "יחס ההמרה", פשוט לא היה משתלם.
כאן נכנסו לתמונה דפי הנחיתה וה"מיני-סייטים": העסקים הבינו, שברגע שזורקים גולש חיצוני לאתר חדש (ובמיוחד אתר גדול עם הרבה מקומות לברוח אליהם) הסיכוי "לאבד" אותו פשוט גדול מדי.
את מונח דפי הנחיתה והמיני סייטים טבעו דווקא חברות הפרסום ולאו דווקא חברות בניית האתרים. הרעיון היה ליצור דף פשוט ככל הניתן, בעל מסר שיווקי גבוה (מעוצב הרבה פעמים כמו פלייר או פוסטר),
עם "פונקציונאליות" אחת בלבד - טופס יצירת קשר. אפילו הטופס שקיים בדפים האלו לאקוני ורזה ככל הניתן, בדר"כ כולל רק שם ופרטי קשר (כמו אימייל/מס' טלפון) עם הבטחה לחזרה של נציג מהאתר וללא שום התחייבות.
ברגע שדפי הנחיתה נכנסו לראשונה לרשת, התוצאה היתה מדהימה: אם בעבר על כל 50 גולשים יצרו קשר כ3-4, אזי שעכשיו הכמות מתקרבת יותר ל20. (פי 5-6 יותר בדוגמא הנ"ל). כמובן שהמשמעות העסקית של העובדה הנ"ל היא אדירה.
טכניקות השיווק שנכנסות לפעולה מאחורי דפי הנחיתה מורכבות ומתוחכמות הרבה יותר היום.
לדוגמא, קיים עקרון שנקרא A/B Test, העקרון הנ"ל מתכוון לגרסאות שונות של אותו דף נחיתה המוצגות לסירוגין בכל כניסה.
שני דפים שונים לחלוטין, המפרסמים את אותו מוצר/עסק, ומוצגים לסירוגין באותה כתובת (בדר"כ ע"י אלגוריתם אקראיות משולב עם סטטיסטיקה).
היתרון בשיטה זאת היא שכלול נוסף של רמת ההצלחה (או "יחס ההמרה")
כך שבעל האתר נחשף לסטטיסטיקה המפרטת לו איזה מבין דפי הנחיתה מביא הכי הרבה לידים.
שאלות? רוצים לדעת עוד? נשמח לשמוע מכם, צרו קשר!
מאת: שי אלקיים
שי אלקיים יזם, תוכניתן בחסד (בניית אתרים), בעל סקרנות שאינה נגמרת מוזמנים לבקר אותי בפייסבוק ובאתר החברה (אפשר גם לקרוא שם קצת...) http://www.sla-web.com
>